środa, 5 lutego 2014

Dietetyczne ciasteczka owsiane z musem jabłkowo-bananowym

Trudno uwierzyć, że osoba, która lubi piec słodkości nie przepada za ich jedzeniem. U mnie wygląda to najczęściej tak, że gdy tylko mam wolną chwilę to coś piekę. Najczęściej zjadam kawałek, aby zobaczyć jak to co przygotowałam smakuje, resztę przekazuję innym. Gdy inni już mają dość ( czasami tak niestety jest gdy piecze się 1-2 razy w tygodniu ) to oddaję znajomym lub nawet wysyłam w paczce :) Moje malutkie kulinarne marzenie to takie, abym mogła mieć w domu tyle osób, aby upieczone ciasto czy ciastka zniknęły "od ręki" - chociaż wiem, że w niektórych domach gospodynie proszą o odłożenie chociaż kawałka na dzień jutrzejszy. Jestem tego pewna, że gdybym miała pod ręką większą ilość "zjadaczy" to piekłabym częściej a tak to czasami muszę się powstrzymywać, bo jeszcze pół blachy ciasta zalega w lodówce. Dziś przygotuję dietetyczne ciastka owsiane, takie, które mogą troszkę dłużej poleżeć w szczelnie zamkniętej puszce na łakocie. Charakterystyczną cechą ciasteczek jest unoszący się podczas pieczenia rewelacyjny zapach pieczonego jabłka.


Składniki:

- 1 bardzo dojrzały banan
- 1 szklanka musu jabłkowego (przepis tu)
- 3 łyżki miodu
- 1 szklanka płatków owsianych
- 1/2 szklanki otrębów pszennych granulowanych z żurawiną
- 1/2 szklanki otrębów żytnich
- 1/2 szklanki otrębów owsianych
- 1/2 szklanki rodzynek
- 1/2 szklanki orzechów (rodzaj obojętny)

Przygotowanie:

Banana zmiksować z musem jabłkowym i miodem. Dodać resztę składników, dokładnie wymieszać. Wykładać łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia formując ciasteczka. Piec 25 minut w temperaturze 150 stopni.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...