poniedziałek, 9 września 2013

Ciasto marmurkowe z brzoskwiniami

Bardzo lubię ciasta z owocami. Lubię również babki. A gdyby tak połączyć babkę z owocami? W ten sposób powstaje ciasto marmurkowe z brzoskwiniami. Samo wykonanie ciasta było dość pechowe ... podczas ubijania jajek z cukrem i margaryną spalił mi się mikser. Dokończyłam ręcznie ucieranie ciasta. Sama masa ciasta miała mieć gładką konsystencję a wyglądała jak zważona bita śmietana. Pomimo tego dałam mu szansę pójścia do piekarnika mimo, że liczyłam raczej na zakalec. A tu taka miła niespodzianka. Ciasto wyrosło rewelacyjnie, a smakuje jeszcze lepiej. Wniosek nasuwa się taki, że to ciasto nie może się nie udać :)




Składniki: 

- 250 g margaryny
- 1 szklanka cukru
- 2 szklanki mąki
- 3 łyżki kakao
- 4 jajka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 3 łyżki mleka
- 6 połówek brzoskwiń z zalewy

Przygotowanie:

Margarynę utrzeć z cukrem i jajkami. Dodać mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia oraz mleko. Ciasto podzielić na 2 części - ja podzieliłam na 1/3 i 2/3. Do 2/3 części dodać kakao i dokładnie wymieszać. Do wyłożonej papierem tortownicy wylać na dno jasną masę, na to kakaową masę oraz na wierzchu położyć 5 połówek brzoskwiń wypukłą częścią na dół. Piec w temperaturze 180 stopni około 50 minut. Posypać cukrem pudrem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...