piątek, 20 września 2013

Drożdżowe ślimaczki z budyniem i rodzynkami

Ślimaczki, ślimaki, ślimaczki ... "chodzą za mną" od niepamiętnych czasów. Pierwszy raz ich spróbowałam kilka lat temu, zakupiłam je w najzwyklejszym centrum handlowym. Miały postać ciasta z mnóstwem rodzynek. Niestety nie mieszkam już w tamtym mieście a w nowym nigdzie nie udało mi się ich kupić ... tzn. nie szukałam specjalnie, ale też nigdy na nie nie natrafiłam nawet przypadkiem. Moja dzisiejsza wersja to wersja na cieście drożdżowym wzbogacona budyniem waniliowym. No i oczywiście mnóstwo rodzynek :) Przepis na te ślimaczki zaczerpnęłam z kotlet.tv, jednak delikatnie go zmodyfikowałam dodając budyń oraz namaczając kilka godzin wcześniej rodzynki w rumie. A jakby tego było mało ... do posmarowania bułeczek użyłam miodu imbirowego z własnej spiżarni. Mam nadzieję, że ta zmiana doda im nieco innego bardziej wytwornego aromatu :)


Składniki na ciasto:

- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 1 jajko
- 50 g świeżych drożdży
- 70 ml mleka
- 70 ml wody
- 2 łyżeczki cukru
- 2 łyżki miodu
- 1 łyżeczka soli
- łyżka oliwy do nasmarowania ciasta

Składniki na nadzienie:

- 3 łyżki rumu do namoczenia rodzynek
- opakowanie budyniu waniliowego
- 1 szklanka mleka
- 2 łyżki cukru
- łyżka miodu do posmarowania bułeczek po upieczeniu (u mnie imbirowy)

Przygotowanie:

Rodzynki namoczyć w rumie. 2/3 szklanki mleka zagotować, w pozostałej 1/3 szklanki rozmieszać budyń z cukrem i wlać ciągle mieszając do gotującego się mleka. Po zgęstnieniu budyniu dodać odsączone z rumu rodzynki. Nadzienie odstawić do wystygnięcia.
Składniki na ciasto połączyć, zagnieść. Posmarować oliwą i odstawić do wyrośnięcia na około godzinę w ciepłe miejsce. Po tym czasie ciasto rozwałkować na prostokąt (około 35x30 cm), posmarować nadzieniem, zwinąć w rulon, pokroić na 3 cm krążki. Ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i piec około 15-20 minut w temperaturze 200 stopni. Po upieczeniu posmarować miodem.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...