wtorek, 4 lutego 2014

Murzynek - prawdziwy numer 1

Nie raz piekłam murzynka i za każdym razem kiedy miałam ochotę na kolejnego - szukałam nowego przepisu. Teraz wydaje mi się, że w końcu trafiłam :) Jest to najlepszy z murzynków jakie do tej pory jadłam - taki dla mnie prawdziwy numer 1.




Składniki:

- 250 g margaryny
- 4 łyżki kakao
- 1/2 szklanki mleka
- 1 i 1/2 szklanki cukru
- 4 jajka ( żółtka i białka oddzielnie )
- 1 i 1/2 szklanki mąki
- cukier waniliowy
- 1 łyżka proszku do pieczenia

Przygotowanie:

Margarynę rozpuścić w rondelku, uważać, aby nie zagotować. Dodać cukier, mleko i kakao i podgrzewać mieszając do rozpuszczenia się cukru. Masę wystudzić. 1/2 szklanki odlać na polewę. Do masy wsypać pozostałe składniki bez białek i wymieszać.Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie wmieszać w masę. Przelać do wysmarowanej i posypanej mąką blachy i piec przez 50 minut w temperaturze 180 stopni. Sprawdzić patyczkiem, ma być suchy. Ciasto ostudzić. Wierzch nakłuć dość gęsto wykałaczką. Polać polewą.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...