wtorek, 4 lutego 2014

Ciasto marchewkowo-orzechowe

Ciasto marchewkowe chodziło za mną bardzo długo. Kilka razy czytałam recenzje o nim na różnych forach kulinarnych i nie do końca wierzyłam w komentarze typu: moje ulubione ciasto. Jednak ciasto to mnie zachwyciło do tego stopnia, że nie raz jeszcze je upiekę. To jeden z takich przepisów, że człowiek żałuje, że dopiero teraz je odkrył. Jakie ono jest? Odpowiadam na to pytanie wszystkim, którzy są takimi niedowiarkami jak ja: mięciutkie, wilgotne, aromatyczne, z kawałkami chrupiących orzechów włoskich. Wyjątkowo polecam.



Składniki:

- 4 jajka
- 1 szklanka cukru brązowego
- 1/2 szklanki cukru białego
- 1 szklanka oleju
- 2 szklanki mąki
- 2 szklanki marchewki startej na tarce do jarzyn - duże oczka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 łyżeczki sody oczyszczonej
- 2 łyżeczki cukru waniliowego
- 2 łyżki kakao
- 1 łyżeczka cynamonu
- 1 łyżeczka przyprawy korzennej ( lub 1/2 łyżeczki imbiru i 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej)
- 1/2 łyżeczki soli
- szklanka orzechów włoskich (lub bakalii)
- cukier puder do posypania

Przygotowanie:

Jajka utrzeć z cukrem na puszystą masę. Podczas mieszania wlać powoli olej. Za pomocą łyżki wmieszać suche składniki. Na końcu delikatnie dodać marchew i orzechy. Przelać do blachy wysmarowanej masłem i posypanej mąką i piec około 50 minut w temperaturze 180 stopni (do suchego patyczka). Ostudzone posypać cukrem pudrem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...