wtorek, 24 czerwca 2014

Oponki z twarogiem na sodzie

Przepis na te oponki pochodzi ze strony "Moje Wypieki". Oponki piekłam już wielokrotnie. Ich zaletą jest to, że nie mają w swoim składzie ciasta drożdżowego a przez to nie trzeba poświęcać czasu na jego wyrastanie i czas ich przygotowania jest skrócony do minimum. Oponki są leciutkie, puszyste, bardzo smaczne. Zmniejszyłam proporcje składników, oponek wyszło 20 sztuk.



Składniki:

- 250 g twarogu
- 2 jajka
- 1 łyżka gęstej śmietany
- 1 łyżka cukru
- łyżka cukru waniliowego
- 1/2 łyżeczki sody
- około 2 szklanki mąki

Przygotowanie:

Wszystkie składniki zagnieść na gładkie ciasto. Rozwałkować na placek o grubości około 5 mm. Wykrawać szklanką koła a w środku każdego z nich mniejsze kółko - ja użyłam zakrętki od butelki gdyż kieliszek jest nieco zbyt duży. Smażyć z obydwu stron na głębokim rozgrzanym tłuszczu. Wykładać na ręcznik papierowy celem odsączenia z nadmiaru tłuszczu, posypać obficie cukrem pudrem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...