piątek, 3 stycznia 2014

Drożdżowy chleb pszenny z otrębami - najszybszy i najprostszy przepis

Chlebek niesamowicie prosty w wykonaniu. Jeden z najszybszych chlebów jakie można samemu upiec. Przepis zaczerpnęłam z bloga "Domowa Kuchnia Aniki", wybór padł na ten przepis z powodu wielu pozytywnych komentarzy. Chlebek bardzo ładnie wyrasta i bardzo ładnie się rumieni. W oryginalnym przepisie autorka napełniała dwie foremki do połowy zostawiając miejsce na rośnięcie pieczywa. Mi wyszły dwie prawie pełne foremki surowego ciasta, po włożeniu do piekarnika bałam się, że chlebek wypłynie, ale pięknie wyrósł i zyskał niesamowity kształt. Z przepisu na ten chlebek upiekłam też chleb z cebulą - również pochodzący z bloga powyżej.


Składniki:

- 1 l ciepłej wody
- 50 g drożdży (świeżych)
- 1 kg mąki
- 2 łyżki oliwy
- łyżka soli
- szczypta cukru
- 5 łyżek otrąb pszennych lub żytnich

Przygotowanie:

Drożdże skruszyć do ciepłej wody, wsypać cukier. Dokładnie wymieszać. Przesiać mąkę, zamieszać, dodać olej, sól i otręby. Łyżką wyrobić ciasto - będzie klejące, ale dość dobrze będzie odchodzić od łyżki. Ciasto przykryć ściereczką i odłożyć do wyrośnięcia na około godzinę - podwoi swoją objętość. Po tym czasie przełożyć do dwóch dobrze wysmarowanych masłem i posypanych mąką keksówek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 230 stopni na godzinę. U mnie piekł się około 50-55 minut. Po upieczeniu wyłożyć od razu na kratkę celem wystudzenia. Chlebek powinien idealnie "wyjść" z foremki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...