środa, 27 sierpnia 2014

Sałatka z rukoli i surowego brokuła

Surowy brokuł jako alternatywa dla gotowanego. Wersja surowa bogatsza jest w witaminę C, A, B i beta-karoten. Z soli mineralnych zawiera dużo wapnia, fosforu, żelaza i miedzi, które niezbędne są do tworzenia hemoglobiny. Obecny w brokule zaś chrom jest bardzo pomocny w leczeniu cukrzycy, natomiast związki chemiczne, takie jak sulforany zapobiegają tworzeniu się komórek nowotworowych. Brokuł posiada także terapeutyczne właściwości w przypadku anemii, szczególnie u dzieci i kobiet ciężarnych. Te wszystkie składniki są wrażliwe na obróbkę termiczną, zatem najlepiej go spożywać w postaci surowej. Zapraszam na sałatkę.



Składniki: 

- 100 g różyczek z brokuła (malutkich)
- 50 g rukoli
- jogurt naturalny
- 6 pomidorków koktajlowych (pokrojonych w ćwiartki)
- łyżka kaparów
- sól, pieprz

Przygotowanie:

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Doprawić solą i pieprzem. Podawać np. z kotletami.



Wydrukuj przepis

Przetłumacz

E-mail

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...