poniedziałek, 30 września 2013

Kotlety mielone z udek drobiowych

Czy Wy też nie macie pomysłu na obiad z udek drobiowych? Zawsze nurtuje mnie pytanie: czy upiec, czy ugotować zupę? Chyba najczęściej w polskich domach udka są serwowane w wersji z patelni lub piekarnika. Ja tymczasem się dziś postaram zrobić z nich kotlety mielone. Mięso drobiowe jest dość suche, więc przydałoby się dodać do niego coś tłustego. Ja jednak zostanę przy nieco może i suchej wersji, ale na pewno zdrowszej :) A tak na marginesie to trybuje się to niesamowicie ciężko :)




Składniki:

- 2 ćwiartki z kurczaka
- 1 cebula
- 2 jajka
- 2 łyżki zmielonych płatków owsianych lub otrębów pszennych (może być też starta bułka razowa)
- łyżka natki z pietruszki
- pieprz i sól

Przygotowanie:

Mięso oddzielić od kości i skóry. Zmielić w maszynce do mięsa, dodać pokrojoną drobno cebulkę, jajka, płatki, przyprawy. Dokładnie wymieszać. Uformować kotlety. Nie obtaczać niczym, ułożyć na wysmarowanej łyżką oliwy blaszce z papierem do pieczenia lub folią aluminiową, piec około 20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni - lepiej będą smakowały wiadomo te smażone. Ja akurat upiekłam. Podawać z surówką, ew. innymi ulubionymi dodatkami.

 






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wydrukuj przepis

Przetłumacz

Polecam również

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...